LightLab och Japanska Y.A.C. skriver licensavtal

Det japanska teknologiföretaget Y.A.C. Co Ltd har skrivit ett licensavtal med LightLab. Företaget har sitt säte i Tokyo och är en global leverantör av högteknologiska konsumentprodukter med miljövänlig inriktning.

”Vi är inne i en mycket intressant fas just nu. Vi för diskussioner med flera stora spelare som planerar att introducera innovativa belysningslösningar på marknaden, och vi är en del i detta”, berättar Jan-Erik Lennefalk, VD på LightLab.

”Y.A.C. är en väletablerad, global high-tech-spelare med en tydligt uttalad vision att växa framgångsrikt med miljöansvar, bland annat genom besparingar av naturresurser och energi. Det är en milstolpe för LightLab att ha Y.A.C., ett framgångsrikt publikt företag, som kund”, säger Jan-Erik Lennefalk.

”EEE Light™ teknologin från LightLab är genuint innovativ med stor potential. Vi har gjort betydande satsningar för att etablera fältemissionsbelysning på marknaden och nu ser vi fram emot att få utvärdera EEE Light™ för kommande produkter från vår FEL-division”, säger Takeshi Noguchi, Operating Officer & FEL Division CEO, Y.A.C. Co., Ltd.

LightLab och Japanska Y.A.C. skriver licensavtal